رپورتاژ

معرفی سرور مجازی و تفاوت آن با هاست اشتراکی

5/5 - (1 امتیاز)

معرفی سرور مجازی ابر آروان

برای راه‌اندازی یا میزبانی یک ‌وب‌سایت در نگاه اول هاست اشتراکی گزینه‌ی به‌صرفه و مناسبی به‌نظر می‌آید و بیش‌تر کاربران در ابتدای راه، فعالیت خود را با هاست اشتراکی شروع می‌کنند اما با گذشت زمان و توسعه‌ی کسب‌وکار، نیازهای‌شان فراتر می‌رود و به خرید سرور مجازی یا VPS روی می‌آورند. برخی از کاربران هم با درک نیازهای وب‌سایت خود از همان ابتدا سرور مجازی تهیه می‌کنند. اما سوال اصلی این است؛ سرور مجازی بهتر است یا هاست اشتراکی؟

تفاوت سرور مجازی با هاست اشتراکی چیست؟

در حالت کلی می‌توان گفت که هاست اشتراکی همیشه ارزان‌تر از سرور مجازی است، هزینه‌ی استفاده از منابع یک سرور اختصاصی با راه‌کار هاست اشتراکی میان تمام مصرف‌کنندگان تقسیم می‌شود و شما فقط می‌توانید به‌شکل اشتراکی فقط بخشی از منابع یک سرور اختصاصی را استفاده کنید. این در حالی است که در سرور مجازی منابع رم و پردازنده و … فقط در اختیار شما قرار می‌گیرد.

هاست اشتراکی برای افرادی مناسب است که دانش فنی اندکی در زمینه طراحی سایت دارند و استفاده از منابع محدود برای کسب‌وکار آن‌ها مشکل‌ساز نیست. در مقابل، سرور مجازی برای اشخاصی بهتر است که علاوه‌بر برخورداری از دانش فنی مدیریت سرور مجازی، قصد دارند با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه بهترین گزینه‌ی میزبانی را برای سایت خود را انتخاب کنند.

بهبود سرعت سایت

به‌تقریب برای همه‌ی کسب‌وکارها و کاربران مهم است که سایت‌ها در مدت زمان بسیار کوتاهی نمایش داده شوند و خدمات مختلف بدون قطعی و همیشه در دسترس باشند. ممکن است هاست اشتراکی برای شما گزینه‌ی مناسبی باشد اما با ایجاد حجم بالای درخواست‌ها روی سرور به احتمال زیاد سرعت سایت شما کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه‌ بسیاری از کاربران خود را از دست می‌دهید، هم‌چنین کاهش سرعت سایت شما و وجود اختلال در لود سایت می‌تواند در رتبه‌ سئو کسب‌وکارتان نیز تاثیر منفی بگذارد. در نقطه‌ی مقابل، با استفاده از سرور مجازی سرعت بارگذاری سایت بسیار افزایش پیدا می‌کند و ریسک‌های امنیتی تا حد بسیار زیادی کم‌ می‌شوند.

پشتیبانی سرور مجازی

سرورهای مجازی همیشه روشن و در دسترس هستند و با کم‌ترین اختلال یا اشکال کار می‌کنند، اما برخی اوقات پیش می‌آید که سرویس شما تحت‌تاثیر یک حمله‌ی اینترنتی یا پیکربندی نادرست و … با اختلال مواجه می‌شود. کیفیت پشتیبانی شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی سرور مجازی در مواقع وجود اختلال و مشکل نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را برای کسب‌وکار شما خواهد داشت. بسیاری از کسب‌وکارها برای دست‌یابی به شرایط پایدار در عملکرد سرور مجازی به‌جای صرف هزینه‌های سنگین برای تعمیرات و بازیابی از دست رفتن اطلاعات در سرویس‌های خصوصی، با هزینه بسیار کم‌تر از خدمات تیم پشتیبانی ارایه‌دهنده استفاده می‌کنند.

شما با خرید سرور مجازی ابر آروان می‌توانید در کنار استفاده از یک سرویس با کیفیت از خدمات پشتیبانی فنی حرفه‌ای سطوح مختلف بهره‌مند شوید. این خدمات می‌توانند از ایمیل و تیکت، مستندات آموزشی و … از سمت ارایه‌دهنده به شما منتقل شوند و در نهایت انجمن آروان که به‌رایگان در دسترس است به تمام سوال‌ها و ابهامات شما را پاسخ می‌دهد.

چه کسب‌و‌کارهایی به ویندوز سرور نیاز دارند؟

ویندوز دسکتاپ شخصی و ویندوز سرور، با یک منطق مشترک ساخته شده‌اند، با این تفاوت که ویندوز سرور با توجه به نیازمندی‌های کسب‌وکارها طراحی شده و با ورژن‌های مختلفی از ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲ عرضه شده است. سرور مجازی ویندوز برای کسب‌وکارهایی که وب‌سایت و سرویس‌های خود را با زبان برنامه‌نویسی C# یا .Net و زبان‌های مشابه برنامه‌نویسی کرده‌اند، قابلیت‌های مطلوب و مناسبی را ارایه می‌دهد. در طرف دیگر، بیش‌تر کاربران با محیط ویندوز آشنایی کافی دارند و به‌همین‌دلیل با رغبت بیش‌تری نسبت به لینوکس، سرورهای ویندوزی را برای توسعه کسب‌وکارشان انتخاب می‌کنند.

قیمت سرور مجازی

در حالت کلی دو معیار میزان مصرف منابع و موقعیت جغرافیایی می‌توانند در تعیین قیمت سرور مجازی موثر باشند. به‌طوری‌که هرچه میزبان مصرفی منابع شما بیش‌تر باشد، باید هزینه بیش‌تری پرداخت کنید. بیش‌تر شرکت‌های ارایه‌دهنده زیرساخت‌ ابری با طراحی بسته‌های ماهانه برای منابع مختلف، سرورهای خود در ازای پرداخت مبلغ مشخصی می‌فروشند. اما ابر آروان با توجه میزان و ساعت مصرف شما هزینه‌های نهایی‌تان را برآورد می‌کند و شما با خرید سرور از این شرکت می‌توانید به تناسب میزان مصرف‌تان هزینه را پرداخت کنید.

معرفی سرور مجازی ابر آروان

شما برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی به سرویس‌های زیرساختی پایدار و امن نیاز دارید، ابر آروان به شما این امکان را می‌دهد تا بدون دغدغه مناسب‌ترین سرور مجازی را در اختیار داشته باشید و با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه کسب‌وکار خود را توسعه دهید. شما با مراجعه به سایت Arvancloud.ir می‌توانید علاوه بر خرید سرور مجازی از سایر محصول‌های این شرکت مانند شبکه توزیع محتوا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + ده =