رپورتاژ

سرور مجازی چیست و هنگام خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنیم

5/5 - (1 امتیاز)

سرور مجازی چیست؟

شما برای میزبانی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و فعالیت‌ در بازارهای بین‌المللی مانند بورس و رمزارز به سرورهایی قدرتمند نیاز دارید. سرور مجازی با قدرت و سرعت بالا و هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و ارایه‌ی امکاناتی مشابه سرورهای اختصاصی بخش زیادی از نیازهای زیرساختی کسب‌وکارها را برطرف می‌کند. اگر می‌خواهید بهترین سرور مجازی را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید، حتمن تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

سرور مجازی چیست؟

VPS کوتاه‌ شده‌ی عبارت «Virtual Private Server» به‌معنی سرور مجازی خصوصی است. این سرویس بخشی از یک سرور اختصاصی فیزیکی است که با تکنولوژی مجازی‌سازی مثل هایپروایزر، به چندین سرور جداگانه با منابع (حافظه RAM، دیسک ذخیره‌سازی و CPU) مستقل تقسیم شده است.

بنابراین، یک کسب‌وکار با صرف‌نظر از پرداخت هزینه‌های سنگنی به‌جای استفاده از یک سخت‌افزار اختصاصی می‌تواند از منابع اختصاصی سرورهای مجازی‌سازی‌شده بهره‌مند شود، به عبارت دقیق‌تر، خرید سرور مجازی بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند از امکانات سرور اختصاصی با هزینه کم‌تر استفاده کنند.

کاربرد سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی به‌دلیل ارایه‌ی منابع پرقدرت و داشتن هزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه کاربردهای گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف دارد. از این سرویس می‌توان برای میزبانی وب‌سایت‌های با ترافیک بالا، گیم سرورها، فعالیت در بازارهای مالی بین‌المللی بورس، فارکس و رمزارز استفاده کرد. بسیاری از توسعه‌دهندگان از VPS به‌عنوان محیطی ایزوله و پرسرعت برای تست و اجرای کدهای خود استفاده می‌کنند. هم‌چنین این سرویس می‌تواند برای مدیریت و کنترل ایمیل‌هایتان به‌عنوان ایمیل سرور نیز به شما کمک کند.

سرور مجازی یا هاست اشتراکی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در هاست اشتراکی منابع یک سرور اختصاصی فیزیکی به‌طور محدود و اشتراکی بین وب‌سایت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. در این سرویس، شما دسترسی کامل به سرور ندارید و فقط می‌توانید از منابع محدود خریداری‌شده استفاده کنید. هم‌چنین ممکن است به‌دلیل ماهیت اشتراکی بودن، فعالیت سایر وب‌سایت‌ها روی سرویس تاثیر بگذارد. اما شما با استفاده از سرور مجازی می‌توانید به زیرساخت خود دسترسی اختصاصی داشته باشید و از منابع آن به‌طور مستقل استفاده کنید و مطمین باشید که فعالیت سایر سرورهای مجازی روی زیرساخت شما هیچ تاثیری نمی‌گذارد.

هاست اشتراکی هزینه‌ی کم‌تری نسبت به سرور مجازی دارد و برای وب‌سایت‌های با ترافیک بسیار پایین بهترین انتخاب است. اما شما برای دست‌یابی به امنیت بالا، منابع پرقدرت، دسترسی کامل به سرور و مقیاس‌پذیری و ده‌ها ویژگی‌ اختصاصی و غیره به یک سرور مجازی نیاز خواهید داشت. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید بلاگ تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی را مطالعه کنید.

سرور مجازی چیست؟

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی

موقعیت جغرافیایی سرورهای مجازی براساس محل قرارگیری دیتاسنتر آن‌ها مشخص می‌شود. برای مثال سرور مجازی خارجی به سرویسی گفته می‌شود که دیتاسنتر آن در کشورهای خارجی مثل هلند و … قرار گرفته باشد. به سرویسی هم که دیتاسنتر آن در موقعیت جغرافیایی ایران قرار دارد، سرور مجازی ایرانی می‌گویند. با خرید سرور مجازی ایران یا اروپا، IP ثابت اختصاصی آن کشور به شما تعلق می‌گیرد. هرقدر فاصله جغرافیایی کاربر با سرور کم‌تر باشد؛ سرعت سرویس‌دهی نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر بیش‌تر کاربران‌تان موقعیت و IP ایران دارند، انتخاب سرور مجازی ایران می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

سخت‌افزار سرور مجازی

بدون ‌شک سخت‌افزار یکی از مهم‌ترین معیارها برای خرید سرور مجازی است. هنگام تهیه VPS باید منابع مورد نیاز خود مانند حافظه رم، فضای دیسک، پردازنده، پهنای باند را انتخاب کنید. بدیهی است که سخت‌افزارهای به‌روز و قدرتمندتر در سرور مجازی به‌طور مستقیم در افزایش کیفیت زیرساخت شما تاثیر می‌گذارند.

هنگام خرید سرور مجازی، به میزان حافظه دیسک برای نگهداری اطلاعات، تعداد هسته‌های پردازنده برای تخمین قدرت پردازشی، میزان حافظه رم برای انتقال اطلاعات از دیسک ذخیره‌سازی به CPU، پهنای باند و موارد مشابه توجه کنید. انتخاب صحیح منابع می‌تواند مسیر رشد و موفقیت کسب‌وکارتان را هموارتر کند.

حافظه ذخیره‌سازی انواع مختلفی مثل HDD، SSD و NVME دارد. علاوه‌بر میزان حجم ذخیره‌سازی شما باید به نوع آن نیز دقت داشته باشید، چراکه مدل‌های جدیدتر مثل SSD و NVME سرعت و امنیت بالاتری را ارایه می‌کنند.

قیمت سرور مجازی

قیمت سرور مجازی به موارد مختلفی مثل موقعیت قرارگیری دیتاسنتر VPSها، میزان منابع و ارایه‌کننده آن بستگی دارد. در حالت کلی، سرور مجازی ایرانی هزینه‌ی کم‌تری نسبت به سرور مجازی خارج دارد و ترافیک پهنای باند آن بیش‌تر اوقات به‌دلیل استفاده از اینترنت داخلی، رایگان است. بسیاری از ارایه‌دهندگان سرور مجازی، منابع سرویس را در پلن‌های مختلف یا به‌طور سفارشی ارایه می‌دهند که هر کدام هزینه‌ها‌ی متفاوتی دارند. برای اطلاع از قیمت سرور مجازی می‌توانید به وب‌سایت ابر آروان مراجعه کنید و پلن‌های متنوع با قیمت‌های مختلف را مشاهده کنید.

بهترین سرور مجازی ایران

بهترین سرورهای مجازی ایران سرویس‌هایی هستند که توسط سرویس‌دهنده‌های معتبر و قابل اعتماد ارایه می‌شوند. سرور مجازی ایران بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهایی است که بیش‌تر کاربران‌شان در موقعیت ایران قرار دارند، به‌دلیل کاهش فاصله جغرافیایی سرور و کاربران اطلاعات با سرعت بالایی انتقال داده می‌شود. از بین بهترین ارایه‌دهندگان سرور مجازی ایران، ابر آروان با ارایه سرویس‌های متنوع، پرقدرت و مقرون‌به‌صرفه گزینه‌ای مناسب برای خرید سرور مجازی ایرانی است. در وب‌سایت ابر آروان می‌توانید پلن‌های مختلفی از سرور مجازی را به تناسب نیاز کسب‌وکار خود تهیه کنید.

سرویس‌های ابر آروان آپ‌تایم ۹۹.۹۹ درصد را تضمین می‌کنند و به‌دلیل مقیاس‌پذیری بالا در زمان دل‌خواه می‌توانید منابع مورد نیازتان را به‌شکل لحظه‌ای افزایش یا کاهش دهید. هم‌چنین به‌دلیل استفاده از فایروال‌های پرقدرت اطلاعات شما همیشه ایمن خواهند بود. برای خرید سرور مجازی از ابر آروان تعلل نکنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 4 =